i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Saturday, July 28, 2012

FASTABIQUL KHAIRAAT- BERLUMBA LUMBA KE ARAH KEBAIKAN

Bismillahirrahmannirrahim..Assalammualaikum w.b.t..


Alhamdulillah d ats setiap nikmatMu Ya Rabb..

Pertama sekali, ana ingin memohon maaf d atas ke"ghaib"an FB ana..Banyak asbabnya..tapi tu la..kalau boleh,ana memang xnk explain apa-apa mengenai keghaibannya kerana biarlah ana luahkan kepada Rabb sahaja. Ianya tidak ada kaitan dengan makhluk lain walau kuman sekalipun..tp diri ana sndiri.

Ana sanggup mengorbankan puluhan hal dunia kerana akhirat. Cukup kn alasan tu?

Insya-Allah..cukup la alasan itu kepada manusia, selebihnya hanya diluah kepada Allah. Insya-Allah,kalau ada FB pn,ianya akan lebih kpd page dakwah tanpa nama ana, tanpa sifat-sifat ana yg trcermin,dan lebih tersembunyi..kenapa? WALLAHUA'LAM BISSAWAB..

Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak. Fastabiqul Khairaat ya sahabati.. =)

perkongsian: perbezaan AKHLAK BAIK dan SIFAT BAIK adalah:

-Akhlak baik itu adalah perbuatan baik yang kita lakukan tanpa memikirkan apa kesannya.cth, kita lihat orang kemalangan, kita terus berhentikan kereta dan tolong. Tidak berfikir sama ada ada orang lain yang akan tolong orang tu.

-Kelakuan baik itu hanya terlihat apabila seseorang itu masih lagi berfikir-fikir sama ada nak buat sesuatu yang baik atau tidak. cth, kita lihat kemalangan tadi,kita fikir "nak berhenti ke x? "ada orang tolong ke x ek?" "kalau tolong nanti dan ramai pulak orang tolong"..


yang mana pilihan kita?

WALLAHUA'LAM BISSAWAB//HIASI DIRI DENGAN AKHLAK RASULULLAH SEDIKIT DEMI SEDIKIT//ASIF DARI ANA UTK HAL HAL YANG MENJADI ASBABNYA DOSA KEPADA SESIAPA PUN// JAZAKILLAH KPD SAHABAT ANA CIK BULAN, JANGAN BERSEDIH KHUATIR HILANG AIR DALAM BADAN, KANG KURUS SANGAT KANG NANTI// INSYA-ALLAH KITA AKAN BERTEMU LAGI DI DUNIA ATAU D AKHIRAT// REDHA ALLAH YANG UTAMA//

2 comments: