i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Monday, February 10, 2014

LELAH TERTAWA

~BISMILLAHIRRAHMANNIRRAHIM~
~ASSALAMMUALAIKUM~

Lama xmenulis. Alhamdulillah diberi peluang mencoret sedikit, lalu mengalirlah airmata sambil berdendangan lagu2 syahdu aku...
itulah aku. Orangnya tampak selalu gembira, selalu tertawa. Sekelilingku sering dijamu dengan teletah kelakarku....Entah.....
kadangkala rasa menyesal juga menjadi seseorang yang kuat melawak. Hal yang dekat dengan identiti diri. Gen2 lawak seolah dah sebati. Rasanya, untuk orang macam aku, duduk la ceruk rumah, ceruk tempat, terasing, tempat belajar macam pondok, mengaji kitab selalu, mmg sesuai utk kurangkan gelak..Allahurabbi....Astaghfirullah Al Azim...

Seandainya disuruh memilih antara ketawa dan menangis seharian, aku memilih untuk terus menangis kerana terlalu banyak, terlebih cukup ketawa yang aku hemburkan. Lelah tertawa.......

:ASTAGHFIRULLAH AL AZIM....ASTAGHFIRULLAH AL AZIM...ASTAGHFIRULLAH AL AZIM:
:AKU PASTI MATI. BELUM TENTU SYURGA UNTUKKU DENGAN AMALANKU YANG BARANGKALI AKAN DICAMPAK KEMBALI KE WAJAHKU......ALLLAH...................:


Friday, December 6, 2013

MISTERI PERSAHABATAN DI JALAN ALLAH

Alhamdulillah....hanya Allah yang berkuasa akan sesuatu, sedangkan kami sang pendosa ini sendiri tidak tahu atas asbab sebagaimana utk diperjelas kami dipertemukan semula. LILLAHI TAALA...asbabnya HANYA ALLAH.....ALHAMDULILLAH..... 



(Penang 26711-1/12/13)

:YA ALLAH, WALAU KADANG KALA BULAN ITU TERKADANG TERSELINDUNG DI SEBALIK AWAN, KU YAKIN ENGKAULAH PEMILIKNYA, ENGKAULAH BERKUASA KE ATASNYA, JAGALAH DIA YA ALLAH, SELINDUNGILAH AIB2 NYA, TIMBULKANLAH EHSAN KEPADA YANG LAIN UTK MENJAGA AIB2 DAN KELEMAHANNYA YA ALLAH..ALLAHUMMA AMIN....:

Tuesday, April 23, 2013

Assalammualaikum Cik Bulan.....

http://www.youtube.com/watch?v=4QNycNb_Ktg
(baca sambil dgr irama ini yek)

assalammualaikum Cik Bulan...
Hari ni, ketika sedang sibuk dengan urusan menggubal soalan peperiksaan,Alhamdulillah dengan izin Allah, saya terasa untuk menulis untuk awak...

Ketika ini, saya berharap saya dapat bersama duduk berdua dengan awak seperti dulu...

em..ingt x...bilamana awak berada di pangku saya, (walaupun berat kepada awak), saya gigih memangku, saya dengarkan awak Qalam SuciNya bersama terjemahan kepada awak....

em..sungguh terasa benar ingin meletakkan kepala saya yang berat ini di bahu awak sepertimana dahulunya...
entah kenapa, tetapi hati terasa sangat rindu.....
berjalan, berpimpin tangan, sederap irama langkah mengejar tiupan demi tiupan indahnya angin ciptaan Tuhan...

kalau ada angin, mesti awak panggil saya..."awk! sini ada angin!!"
dan saya mula meluru ke arah yang awak cakapkan.....
em...mungkin kita dah xdekat macam dulu dari segi jarak, tetapi roh dan hati ini sentiasa ada untuk awak Insya-Allah....
Sebahagian hati ini sememangnya untuk awak Insya-Allah....
saya sangat bersyukur memiliki hati untuk mencintai dan menyayangi awak lillahi taala....

saya harap awak baik-baik di sana kerana saya yakin Allah sentiasa ada untuk awak bilamana awak memerlukan di setiap masa, di setiap detik waktuNya dengan caranya adalah awak sebenar-benarnya yakin bahawa Dia Maha Mendengar setiap permintaan, Maha Mengetahui setiap guris hati, setiap saat pertarungan kita dengan dugaan-dugaanNya...

em...saya mintak maaf kerana agak sibuk...semuanya kerana amanah......

"uhibbuki fillah"


Wednesday, December 19, 2012

Ya Allah


"Ya Allah, perbaikkanlah bagiku agamaku yang mana ia merupakan pengikat urusanku, perbaikkanlah bagiku duniaku yang mana ia merupakan kehidupanku. Perbaikkanlah akhiratku yang merupakan tempat kembaliku. Jadikanlah hidup bertambah bagiku pada setiap kebaikan dan jadikanlah kematian sebagai kerehatan bagiku daripada setiap keburukan."
(Doa Rasulullah s.a.w; riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)

Thursday, August 23, 2012

mengkhuatiri diri


Terlalu banyak hal yang aku khuatirkan..
Khuatir andai tingkahku melanggar hukum yang ditetapkan Tuhan..
Aku khuatir akan menyakiti Tuhanku sehingga Dia tidak mahu melihatku dan berpaling dari memandangku..

Maka..akan dari mana untukku mendapatkan Redha dan Rahmat andai bukan dariNya?

Ya Rabb..terlalu banyak dosaku dan maha sedikit amalanku....

" astaghfirullah al azim "

|| dengan ilmu akal akan hidup, dengan iman nafsu menjadi mati ||

Tuesday, August 21, 2012

memadamkan dosa itu bukan mudah...


kebodohan dan kejahilan dahulu diusahakan untuk dibuang jauh. kamu kan mengerti kenapa kamu tidak layak untuk sesiapa. bukan kerana orang lain tidak layak untukmu, tetapi kerana kelakuan bodoh kamu dahulu membuatkan kamu jauh ke belakang dan hanya menanti waktu untuk sebuah pertemuan dengan Tuhan...

"memadam dosa bukan seperti memadam tulisan pada helaian kertas, memadamkan ingatan bukan seperti menelan sebiji durian lalu dilupakan kesakitan, memadamkan malu bukan seperti memejamkan mata menanti malam berganti siang....."

||ASTAGHFIRULLAH AL AZIM||

TARBIAH: tragedi 21 Ogos

Assalammualaikum w.b.t.. =)
Alhamdulillah..sesudah ditarbiah oleh Allah dengan Ujian kecil..
Alang-alang dah lewat berjaga di balai polis, ana pon diberi peluang untuk update blog..hehe..baru jek pesan kat post sebelum ni kan suh berhati2.. =)

Alhamdulillah..banyak pengajaran yang kita boleh dapat daripada Ujian Allah ini.. Subhanallah Alhamdulillah Allahu akbar..

Apa-apa pun, mudah2an kita semua TABAH di dalam mngharungi setiap Ujian..jangan merungut2, jangan terlebih2 mengadu domba, ingt...INNALLAHA MA'ANA.. =)


(KEADAAN KERETA ABG ANA YANG SUDAH JADI BEGINI..HEHE..BANYAK UJIAN DIA RAYA2 NI..TP ALHAMDULILLAH..SETELAH DIUSAP2 DADANYA,DIA SEMAKIN TENANG MENERIMA..)

::SETIAP UJIAN DAN COBAAN ADANYA TALI PENGIKAT CINTA DENGAN TUHAN::