i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Thursday, April 5, 2012

Ya Allah, aku mengharap yang terbaik dariMu

Bismillahirrahmannirahim..Assalammualaikum w.b.t...

~Ya Allah, aku mengharap yang terbaik dariMu~

Selesai Majlis Bacaan Yasin & Tahlil Ringkas Family seperti biasa stp malam Jumaat di umah arwah Atok. Saat berdoa terus memalingkan tubuh ini ke arah Mak dengan tertib untuk berdoa (duduk antara dua sujud). Keadaannya memang agak janggal kerana berdoa di hadapan Mak seolah-olah Mak ingin mendengar bacaan "Amin" ku dengan alunan doa yang diketuai oleh Abah. Akan tetapi, aku cuba lakukan untuk merasai doa ini. Walaupun hakikatnya kita berdoa terus kepada Allah, akan tetapi ini adalah usaha untuk khusyuk dalam berdoa..Saat itu memang berbeza, saat berdoa aku menangis meng"Amin"kan doa Abah sambil memikirkan...

"Redha Allah adalah dari Redha Mak dengan Abah..Seandainya Mak dan Abahku tidak redha kepadaku, akankah Allah redha kepadaku??"

"Aku begini juga kerana doa Mak & Abah. Hakikatnya, benar dari Allah, akan tetapi, doa Mak untuk dirinya sukar dimakbulkan, akan tetapi sesaat seorang Mak berdoa untuk anaknya, Insya'Allah..akan terus dimakbulkan oleh Allah"

"saat bacaan istighfar di dalam doa memohon ampun kepada Rabb, aku juga juga memohon ampun kepada Mak & Abah di atas dosa-dosa yang telah dilakukan yang mana juga akan disoal oleh ALLAH kepada kedua ibu bapaku. Ampunkan aku wahai Abah dan Mak di atas azab yang juga turut mengenai kalian.."

"akankah di akhirat nanti, setelah selesai dihisab, kami akan disatukan kembali? atau aku di sebelah yang lain dan ibu bapaku di sebelah yang lain atau sebaliknya??"



Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim..Jadikanlah aku orang yang berusaha, jauhi aku dari menjadi orang yang mengeluh dan berputus asa..Aku sedar aku sering berbuat dosa Ya Allah..Janganlah sesekali aku meninggalkan suruhanMu dan terlalai dari bertaubat kepadaMu.. Janganlah Kau berikan keamanan kepadaku di atas dosa-dosaku sama ada yang terdahulu atau yang akan datang..aku tidak akan pernah tahu keampunanMu, akankah dosaku yang lalu terhapus atau tidak kerana itu adalah rahsiaMu..Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim..bantulah hambaMu ini Ya Rabb..Peliharalah kedua ibu bapaku sebagaimana mereka memeliharaku sejak dari kecil...

.:: HANYA KEPADA ENGKAU KAMI SEMBAH DAN HANYA KEPADA ENGKAU KAMI MEMOHON PERTOLONGAN ::.

pesanan : cubalah kalian juga duduk dan berdoa menghadap kedua ibu bapa kalian.. Perasaan itu, tidak terluah oleh kata-kata.

No comments:

Post a Comment