i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Monday, February 10, 2014

LELAH TERTAWA

~BISMILLAHIRRAHMANNIRRAHIM~
~ASSALAMMUALAIKUM~

Lama xmenulis. Alhamdulillah diberi peluang mencoret sedikit, lalu mengalirlah airmata sambil berdendangan lagu2 syahdu aku...
itulah aku. Orangnya tampak selalu gembira, selalu tertawa. Sekelilingku sering dijamu dengan teletah kelakarku....Entah.....
kadangkala rasa menyesal juga menjadi seseorang yang kuat melawak. Hal yang dekat dengan identiti diri. Gen2 lawak seolah dah sebati. Rasanya, untuk orang macam aku, duduk la ceruk rumah, ceruk tempat, terasing, tempat belajar macam pondok, mengaji kitab selalu, mmg sesuai utk kurangkan gelak..Allahurabbi....Astaghfirullah Al Azim...

Seandainya disuruh memilih antara ketawa dan menangis seharian, aku memilih untuk terus menangis kerana terlalu banyak, terlebih cukup ketawa yang aku hemburkan. Lelah tertawa.......

:ASTAGHFIRULLAH AL AZIM....ASTAGHFIRULLAH AL AZIM...ASTAGHFIRULLAH AL AZIM:
:AKU PASTI MATI. BELUM TENTU SYURGA UNTUKKU DENGAN AMALANKU YANG BARANGKALI AKAN DICAMPAK KEMBALI KE WAJAHKU......ALLLAH...................:


1 comment:

  1. aSSALAMMUALAIKUM ..sy ternanti2 come back drpd awk .. berblog lah kembali :))

    ReplyDelete