i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Wednesday, August 8, 2012

TANGISAN TAUBAT....

:: SYAIR IMAM SYAFIE ::

Kupersembahkan (rintihan) kepadaMu Tuhan sekalian makhluk akan harapanku
Sekalipun aku seorang yang berdosa wahai yang Maha Pemberi dan Maha Pemurah

Bilamana keras hatiku & terasa sempit perjalananku
Kujadikan rayuan (rintihan) daripadaku sebagai jalan untuk mengharapkan keampunanMu

Bilamana Engkau yang memiliki keampunan menghapuskan dosa yang berterusan ini
KurniaanMu & keampunanMu adalah merupakan rahmat & kemuliaan

Bukankah Engkau yang memberi aku makan serta hidayah kepadaku
Dan janganlah Engkau hapuskan kurniaan anugerah & nikmat itu kepadaku (walaupun aku seorang yang sentiasa berdosa)

Semoga orang yang memiliki ihsan mengampunkan kesalahanku
Dan menutup dosa-dosaku serta setiap perkara yang telah lalu

Sekiranya Engkau ampunkan aku, ampunkan dari kederhakaan
kezaliman, penganiayaan yang tak akan terhapus di hari berhimpun kesedihan

Namun jika Engkau membalas siksa terhadapku, aku tidak akan berputus asa
Sekalipun dosa-dosaku itu akan memasukkan diriku ke dalam neraka

Dia adalah seorang yang fasih ketika menyebut & mengingati Rabbnya
Dan bilamana dia bersama selain tuhannya di dunia ini dia membisu

Dia (Rasulullah SAW) berkata: Kekasihku, Engkaulah tempatku meminta & berharap
Cukuplah Engkau bagi yang berharap sebagai tempat bergantung & memohon

Ku pelihara kasihku yang dicemari nafsu
Dan ku jaga janji kasih yang telah tercalar

Di saat ku jaga, aku rindu & di saat ku lelap, aku berharap
Mengiringi langkahku dengan penuh semangat & berulang-ulang

Sesungguhnya dosaku adalah besar sejak dulu & kini
Namun (ku tahu) keampunanMu yang mendatangi hamba adalah lebih besar (agung) & lebih mulia


"YA ALLAH..
DOSAKU TERLALU BANYAK,
MELEBIHI BUIH-BUIH DI LAUTAN,
MERENTASI BARAT KE TIMUR, UTARA KE SELATAN,
MELANGKAUI LALUAN SEMPADAN DUNIAMU..

AMPUNI AKU YA ALLAH..
TERIMALAH TAUBATKU YA ALLAH..
HAMBA HINA LAGI BERDOSA MENGHARAPKAN BELAS EHSAN DARIMU.....

ASTAGHFIRULLAH AL AZIM......."

|| AKU TIDAK MAHU MEMINTA LEBIH MELAINKAN KEAMPUNANMU YA RABB ||



No comments:

Post a Comment