i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Tuesday, January 10, 2012

cemburukan kalian

Sungguh ku cemburu engkau bakal melangkah ke alam perkahwinan..

bukan cemburu kerana engkau menemui cinta terlebih dahulu…

tetapi

cemburu kerana kau bakal menyempurnakan separuh dari agamamu…
cemburu kerana setiap tindak baikmu terhadap pasanganmu bernilai ibadah..
cemburu kerana engkau berjaya menyempurnakan sunnah Nabi kita..
cemburu kerana engkau bakal menjadi penyambung umat Nabi Muhammad…

sungguh aku cemburu…..

Ya Allah…
janganlah Engkau jadikan cemburuku ini berlandaskan amarah dan nafsu..
janganlah Engkau biarkan cemburu ini menerbit prasangka dan kebencian…
sesungguhnya aku cemburu namun turut berbahagia kerana syaitan bakal menangis melihat satu lagi pasangan dari kalangan hamba-Mu mendirikan rumahtangga demi menggapai redha-Mu….

Sesungguhnya hanya pada-Mu aku berdoa dan berharap..
janji-Mu itu pasti…
Engkau telah sediakan jodohku sejak Luh Mahfuz lagi…
akan ku sabar menanti….
juz wanna love you in the halal way ^_^

via durrah-amani

------------------------------


"Aku ingin menjadi makmum kepada seorang imam,
aku ingin menjadi sayap kepada seorang khalifah,
aku ingin menjadi pendengar kepada seorang da'ie,
aku ingin menjadi seorang mujahidah kepada seorang mujahid,
dan aku ingin memberikan cintaku pada insan yang mencintai Allah lebih dari segalanya!

No comments:

Post a Comment