i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Sunday, October 16, 2011

sempurna atau tidak?

Bismillahirrahmannirrahim..Assalammualaikum w.b.t..

Alhamdulillah..diberikan ilham oleh Allah untuk terus mencoret...bagaimana dengan sahabat2 ana?adakah telah terhenti berdakwah atau adakah terus menerus kuat berjalan di jalan Allah?? ALLAH ITU LEBIH TAHU...

Kuatkan hati...Jauhi diri dari putus asa...

Baiklah, entry kali ini ringkas jek rasanya...ana x berniat utk menaip terlalu panjang kerana sedikit kepeningan dan masih kurang sembuh sepenuhnya..tetapi Alhamdulillah..masih banyak lagi nikmat yang boleh dinikmati dan terus kuat dengan kata2 mak ana semalam:

"badan xkuat,tetapi semangat kuat"

hehe..love u mum.. ana akan terus kuat..Insya'Allah... ^_^
-----------------------------------------

baiklah..sebenarnya,ana lihat,ramai orang yang sangat keliru tentang aurat...ianya mudah dituturkan dengan lidah,tetapi utk mengaplikasikannya sgt lah jauh dari pengucapan..

Firman Allah:



maka dgn itu wahai sahabat2 ana terutamanya yg bergelar Hawa atau Al- Nisa'..sangat mudah sebenanrnya nak tahu sama ada telah sempurna atau tidak kalian menutup aurat...dgn cara apa???

mudah...

"seandainya pakaian yang kalian pakai itu boleh dibuat solat tanpa mengenakan kain sembahyang atau telekung,Insya'Allah telah sempurna penutupan aurat tersebut..."

fikir2kan lah..kadang kala kalian rasa ianya telah cukup hanya mengenakan tudung di kepala, walhal...Al-Rijal yang beriman tentu malu melihat kalian...pandangannya ditunduk jauh ke bumi takut mengotori hati dan merosakkan iman...

mari lihat gambar ini:



ha...tertutup x aurat makcik ni agak2?? EM..mungkin bahagian kaki dan tgn 2 xberapa nk sempurna kn...

apa2 pon..renung2kn dan selamat beramal...

:: KHUATIRI UMMAH BERSAMA ::

No comments:

Post a Comment