i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Tuesday, October 18, 2011

aurat lagi dan lagi..



Bismillahirrahmannirrahim..Assalammualaikum w.b.t

jam menunjukkan jam 4.35pagi..Alhamdulillah diberi kesempatan utk mencoret beberapa ketika...

erm..tibe2 ana teringt sedikit peristiwa yg berlaku di dlm kelas ana td...

terlihat susuk tubuh wanita yang sangat cantik, mencairkan ati setiap lelaki yg melihatnya...dan terlalu jujur ana meluah:

"sekali tgk jek kwn2"

Allah..awalnya,mmg ana juga menyatakan dia begitu cantik dgn pakaiannya...lalu tersedar dari dunia dgn penyataan seorang akhi:

"cantik? hem..2 membungkus aurat namanya!" lantang dia bersuara smbil membuat gaya ala2 ustaz maulana..huhu..

Baiklah..perhatikan hadith ini:

“Tali iman yang paling kuat adalah cinta karena Allah dan benci karena Allah.” (HR. At Tirmidzi)

maka dengan itu,sukai apa yang Allah sukai,dan bencilah sesuatu yang dibenci oleh Allah...

selalu sgt memerhatikan orang di sekeliling..melihat pakaian mereka..cara mereka berfesyen..kadang2, ana sendiri tertunduk malu melihat mereka2...andai mampu ditegur dgn perkataan,ana cuba,tetapi dgn perkataan yg yela...agak berselindung..tetapi,selemah2nya adalah dgn hati...semoga Allah membukakan pintu hati kalian...

ha..ada banyak sebenarnya cara bertudung skarang ni yang kelihatannya melebih2..bertabarruj melampau2..ada yang bubuh bunga kat kepala,ada yang buat sanggul tinggi sangat mcm bangunan sekolah,ada yang ada rambu2...fesyen ala2 ana tajima, mcm paderi pon ade tau..nk tgk?



em..benda ni sebenarnya dh tersebar banyak sgt kt internet...tp agak2 kenapa mereka2 ini masih pakai jugak?? tidakkah mereka tahu bahawa:

Dari Ibnu Umar ra. berkata bahwa Rasulullah SAW bersabda, "Siapa yang menyerupai suatu kaum, maka dia termasuk bagian dari kaum itu." (HR Abu Daud dan Ibnu Hibbab menshahihkannya)

erm..biasala..bila diri dikuasai oleh dunia,maka tenggelamlah mereka bersama bahtera hiburan dan kelalaian...secara jujur,ana bukanlah seorang yang ckup sempurna, tetapi inilah gunanya saling tegur menegur..ianya bukan sahaja memberi peringatan buat orang lain,malah juga kepada diri kita sendiri..wallahua'lam bissawab...

bagi sahabat2 ana...sedarlah..bukan kalian tidak cantik..malah jauh lebih cantik seandainya aurat itu sempurna terjaga...



::renung2kan dan selamat beramal::

No comments:

Post a Comment