i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Saturday, April 30, 2011

SAYA CUMA INGIN IKHLAS


Bismillahirrahmannirrahim pembuka kata..
dan Assalammualaikum sebagai salam sejahtera..
semoga redha Allah sentiasa ada..
IKHLAS

Ikhlas ialah : " melaksanakan taat semata-mata kerana Allah sendiriNya, bukan di maksudkan memperolehi kebesaran dari manusia, ataupun penghormatan. Dan bukan pula untuk memperolehi sesuatu keuntungan dunia atau menolak sesuatu bencana keduniaan."

why the new topic is about IKHLAS?
erm..im trying my best to be IKHLAS SEIKHLAS IKHLASNYA..
ALLAH SANGAT MENGETAHUI SEGENAP MILIKNYA DI DUNIA DAN TERMASUKLAH SEKECIL2 HAL DI DALAM HATI SAYA...
macam2 berlaku hari ini dan ntah la...
biarlah rasa ini dipendam dan biarlah saya ikhlas semata2 kerana Allah..
kadang2 terasa sangat jahat kerana memiliki perasaan macam ni..

sememangnya orang mengatakan yang ianya lumrah kerana saya adalah wanita..
tapi..biarlah...hanya kepada ALLAH saya serahkan pengharapan..

FITRAH MANUSIA....
DAN FITRAH MANUSIA JUGA ADALAH MENGHAMBAKAN DIRI KEPADA ALLAH..
dan Allah mengkehendaki saya untuk kembali kepadaNya..
akan datang....memang ia akan hadir mngikut apa yang dah tercatat di Luth Mahfuz..

IKHLAS dan INSYALLAH saya akan REDHA..
Seandainya ini yang dikehendaki Allah..
So,kena lah terima...
saya tidak mahukan apa2 balasan di kemudian hari dari seseorang atau sesiapa..
biarlah Allah yang tunjukkan suatu hari nanti...
kerana DIA MAHA MENGETAHUI...

Saya terlalu leka dan terlalu gembira mungkin...

Ya Allah...aku ingin lebih dekat denganMu...
aku ingin sangat dekat denganMu...

~aku ingin mencintaiMu setulusnya~

No comments:

Post a Comment