i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Wednesday, March 30, 2011

purdah...


ALLAH...
TERASA INGIN BENAR KU BERPURDAH..
ntah kenapa..
padaku..dengan berpurdah..aku akan lebih berasa selamat..
selamat bagaimana?
pabila berjalan..benar ku yakin akan ADANYA ALLAH..
namun ku khuatir pandangan manusia..
dan sebenarnya..ku sungguh rendah diri..
rupa ini bukanlah terlalu indah untuk ditatap semua..
wajah ini bukanlah apa2 sehinggakan kalian berpaling memandangku sedemikian rupa..
ALLAH..SUNGGUH RENDAH DIRI INI..

niatku..hanya untuk menjaga pandanganku..
aku khuatir andai aku memperlihatkan wajahku..akan ada yang melihatku..
dan andai mereka melihatku..
aku khuatir aku terlanjur memandang insan yang tidak sepatutnya..
dan aku sungguh khuatir aku akan memperkecilkan mimik muka yang mereka lampirkan kepadaku..
sungguh aku khuatir..
hatiku belum cukup kukuh..
imanku...
imanku belum cukup kuat untuk menahan nafsu dari pelbagai..
ALLAH..

tapi tidak mengapa andai bukan sekarang ku memakaikan purdah..
akan ada waktu untukku nanti..
INSYALLAH..
dan sebenar2nya ku tahu..bukan mudah untuk mengenakan sesuatu yang selamat mengikut ISLAM..
akan ada banyak tentangan..
akan ada banyak rintangan..
dan sebenar2nya ku yakin..
dugaan yang ALLAH hadirkan adalah untuk diriku yang masih lemah..
ianya adalah untuk menguatkan diriku..
TERIMA KASIH ALLAH..
ALHAMDULILLAH di atas dugaanMU..
sebenar2nya dugaanMU memiliki seribu satu hikmah..

ALLAHUAKBAR...

No comments:

Post a Comment