i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Tuesday, March 20, 2012

Dengan Kuasa Mu..



Dengan Kuasa Mu,
Diriku berharap dengan sangat,
Jiwaku bermohon dengan amat,

Agar...

Anggotaku, jiwaku, nafasku biarlah diikat dan disekat,
Sekuat-kuatnya untuk Dunia...

Aku bermohon,
Dengan Kuasa Mu,

Jangan dibiarkan aku melangkah dengan langkahku,
Namun tuntunlah aku dengan Langkah Mu,
Kecintaanku, Kesetiaanku, Keinginanku kelihatannya untuk Mu,
Namun, aku sungguh khuatir ianya belum benar-benar tertumpu pada Mu,

Kesetiaan pada makhluk, dunia akan merugikanku,
Keinginan pada makhluk, dunia akan menyakitkanku,

Aku berkata aku cinta pada Mu,Malah...
Aku berlalu melupaimu bila aku..

Tertawa bersama makhluk,
Bergembira dengan hiburan dunia,
Berduka, bersedih mengenangkan nasibku, kekecewaanku..
Aku berduka, sehingga menitis air mataku tatkala kau ambil kesayanganku..

Adakah aku dikira benar-benar beriman?

Ya Allah..Dengan Kuasa Mu,
Ampuni aku..
Jangan sesekali Kau condongkan hatiku ke arah kesesatan setelah Kau berikan aku Hidayah..

TUNTUN LANGKAHKU,
DENGAN KUASA MU..

No comments:

Post a Comment