i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Friday, February 10, 2012

siapa anakmu..ianya bermula dari rumah



Ceramah Ustaz Amir Masjid Kg Pt Lapis sempena Maulidurrasul

ketika neneknya memasak, neneknya akan mengalunkan bait-bait indah berzanzi.. ekoran itu setelah usianya beranjak dewasa, tidak perlu diajar dengan yang mahir kerana dengan didikan halus begitu beliau mahir dalam berzanzi..

setelah mendirikan rumahtangga, beliau dikurniakan cahaya mata dan tatkala menidurkan anaknya, beliau mendodoikan anaknya dengan bacaan-bacaan solat dan sangat terkejut tatkala anaknya berusia 3 tahun, anaknya dengan sendiri membaca bacaan duduk antara dua sujud dengan betul iaitu:

Rabbighfirli.. (Tuhanku, ampuni aku..)
Warhamni.. (Sayangi aku..)
Wajburnii.. (Tutuplah aib-aibku..)
Warfa'nii.. (Angkatlah darjatku..)
Warzuqnii.. (Berilah aku rezeki..)
Wahdinii.. (Berilah aku petunjuk..)
Wa'Aafinii.. (Sihatkan aku..)
Wa'fuannii..(Maafkan aku..)

|| Anak-anak ibarat kain putih.Ibu bapalah yang mencorakkannya menjadi yahudi, nasrani atau majusi ||

No comments:

Post a Comment