i love islam

lailahaillallah..

zikrullah n doa

Tuesday, September 27, 2011

ensemnya dia ^_^

selesai melakukan tuntutan sebagai seorang muslim, 2 orang wanita solehah(Insya'Allah) meneruskan perjalanannya menuju ke blok masing2..

sedang khusyuk berjalan menuntun tingkah, mengemas langkah, terlihat rentangan banner besar "KEMPEN JAUHI ZINA" yang tergantung tinggi di atas blok D KAB (Blok lelaki)..

memandangkan kedua2nya ala2 kerabunan ayam,maka mata masing2 mengecil dan mengembang seiring sejalan..Alhamdulillah, tingkah masih dijaga, khuatir juga andai tingkah melebihi batas lalu tersungkur di situ..mungkin akan sgt2 malu memandangkan di situ sememangnya blok para muslimin..lalu bermulalah perbualan antara mereka:

cik azila: eh..dia bubuh ape 2 kt banner 2??

cik siti: kempen jauhi zina...em..mne nmpk..nk amik spek mata la..

cik azila: aish..dan2 plak nk amik spek mata kt depan2 blok lelaki ni...xpyh la..jalan jek...

cik siti: ishk..apa dia tulis 2..erm..payah la bubuh kt situ..kenapa x bubuh kt bawah ni..kang kita g tgk sne kang org kata kita skodeng bdk lelaki plak...(hihi)

cik azila: a'ah la..(mengangguk tanda setuju...lalu terlintas di atinya lalu diluahkan melalui bicara )..eh!! sape lelaki dlm gmbr 2??ensemnyer?? (haha..apela..leh plak dlm byk2 benda,nk ckp psl gmbr llki 2..hihi)

ha..cik azila ni mmg suke puji org,tp minat2 2 xdela..Alhamdulillah,setakat ni xpernah la nk minat kt artis ke ape2 yg bukan2 ni...


TIBA2...


cik siti:dennis oh!! yu hee saya..(ala..pelakon korea 2..)

cik azila: xhabis2 dgn dannis oh dia 2..apa sebenarnya yg awk suke pd dannis oh 2?? adakah kerana imannya atau wajahnya?? (wah..tetibe cm nk mrh kn..padahal td dia pon 2x5 tgk gmbr llki dlm poster 2..huhu)

cik siti: hihihi..kalau iman 2 mmg kompem la bukan..hehe..saya suke senyuman dia..dia senyum manissss sgt...(smbil tersengih2 cite pasal senyuman si dannis oh 2)


(ha..ni la dannis oh)

lalu cik azila mula berbicara indah..ilham dari Rabb Yang Esa....

cik azila: em...senyuman Rasulullah itu kan lebih manis..kn?? jadi..seharusnya, seorang wanita yang solehah itu, hnya menyukai dan menyintai Rasulullah s.a.w...

cik siti: SUWEET!!! (mmg perkataan favourite dia ni..hihi)

-------------------------

SUBHANALLAH....indahnya Rasulullah..

ALHAMDULILLAH... kerana di dalam perkongsian yang Allah ilhamkan, ana juga menegur kekhilafan diri ana....

kadang kala, kita khilaf melihat kecantikan dan ketampanan seseorang, walhal ada lagi yg lebih indah yg belum pernah kita lihat...tetapi Insya'Allah akan kita temui di syurga....mudah2an..

Aku menyintaimu Ya Rasulullah....



-------------------------------

Al-Husein Radliyallahu’anhu, cucu beliau, menuturkan keluhuran budi pekerti beliau. Ia berkata,” Aku bertanya kepada Ayahku tentang adab dan etika Rasulullah Shallahu ‘alaihi wa Sallam terhadap orang-orang yang bergaul dengan beliau. Ayahku menuturkan, ‘Beliau Shallahu ‘alaihi wa Sallam senantiasa tersenyum, budi pekerti lagi rendah hati, beliau bukanlah seorang yang kasar, tidak suka berteriak-teriak, bukan tukang cela, tidak suka mencela makanan yang tidak disukainya. Siapa saja mengharapkan pasti tidak akan kecewa dan siapa saja yang memenuhi undangannya pasti akan senantiasa puas…..” (Riwayat At-Tirmidzi)

-------------------------------

.: Siapalah yang tidak terpikat denganmu Ya Rasulullah :.

2 comments: